Tuesday, December 30, 2008

CERITA SERATUS DUA PULUH TIGA

Assalamulaikum wbt.,
Lamanya tak muncul. Semalam Nyah komplen blog tak bergerak...
Dah lebih sebulan anak-anak tinggal KL. Semalam hantar mereka pulang Alor Setar dengan train dari stesen KL Central.

Mila nangis teresak-esak. Nampak sangat dia sayang kat Umi Has dia. Dengan Abah dia...lagilah !!! Pagi ni call, okey dah. Gitulah Mila, bila kat Alor Setar jumpa mak betul dia...hilang rindu kat sapa-sapa. Bebudak. Tapi, orang dewasa tak boleh tipu kalau memang sayang kat sapa-sapa. Macam saya, rasa sayang pada isteri Allah saja yang tahu ! Anak-anak ? Mereka (Lidiya, Amalia dan Karmila) tiada tandingannya. Kategori mereka lain. Sebab tu kalau kita balik dari outstation kita tuju anak dulu. Itu kalau sianglah...

Hari minggu lalu tengok Doddy (sepupu anak saya) menyanyi kat KL Central. Doddy adalah pelakon kanak-kanak siri Tentang Bulan (Astro), had yang jadi Abu tu. Hari tu Hakim (Idola Kecil) pun nyanyi sama. Yang paling best tengok gelagat adik Doddy si Daniel (1 tahun) keletah, aktif, nakal...manja ! Penuh dengan bakat seni...

Turut sama menghantar anak-anak saya balik Alor Setar (AS) ialah Nyah, Ita & co. Nuri kerja. Lepas makan KFC dengan Manja dan anak-anak, sekitar jam 8.00 malam keretapi bertolak ke AS. Puas kali ini bersama dengan anak-anak saya. Mereka akan bersekolah di SM Sultanah Bahiyah, Alor Setar. Kabarnya berada dalam kelompok pelajar khas (cemerlang). Mila juga akan berada dalam tahun 4. Saya harap anak comel saya itu akan mengikut jejak langkah kakak-kakak kembarnya tu.

OK, Selamat Tahun Baru Hijrah 1430 dan Selamat Tahun Baru Masehi 2009. Semoga kita semua berjaya dalam apa yang diimpikan pada tahun-tahun yang mendatang. InsyaAllah ! Bye...

1 comment:

Anonymous said...

Aikkkk ? Baru muncul ?
Selamat berblog kembali Shah...