Monday, October 6, 2008

CERITA SERATUS ENAM BELAS

Cerita Raya (SMS) (II)

Sayang sekali banyak sms raya yang terpaksa saya delete. Antaranya yang sempat saya selamatkan :

Assalamualaikum. Sempena hari yang mulia, tangan dihulur maaf dipinta moga sama kita mendapat keberkatan dari-Nya. SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN - Narimah (bekas Setiausaha Akhbar Tan Sri Hajah Zaleha Ismail, Menteri KPNPM).

Salam Aidilfitri semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati kalian sekeluarga - Ikhlas Mejer Habib Abd. Ghani (Naim) seisi keluarga.

Salam. Enak sungguh ketupat palas, dimakan dengan serunding Datin, dengan ingatan tulus ikhlas, salam Idilfitri maaf zahir batin - Rashmiz Abdul Rashid (PSU (ICT) D4 KKLW).

Salam Idilfitri. Selamat hari raya, maaf zahir batin - dari Nazrul, Salmi, Kimie dan Didie.

Pelita dipasang penaik seri, ramadhan diganti siAidilfitri, mesej pendek pengganti diri, tanda dirimu sentiasa diingati. SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN - Nyah.
p/s
Nyah, terima kasih atas segala keprihatinan dan kasih sayang.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin - dari Muhd. Ibrahim bin Muhd. Isahak (Ada) & keluarga (IBR Ukur Consultant).

Walau langkah tak bertemu, tangan tak berjabat, ucap tak terdengar, mata tak bertatap, tapi izinkan hati memohon maaf, zahir dan batin. Selamat Hari Raya Idulfitri - Datuk Haji Mohd. Arif (mantan KSU KBS).

Ayat selembut sutera, bahasa ada kalanya berbisa, janji dilafaz ada kalanya tak dikota, tanggungjawab dilaksana ada kalanya tak sempurna, dalam pergaulan terguris jiwa, dalam persahabatan terburuk sangka, itulah kita yang bernama manusia, selagi hidup di dalam dunia, ku mohon maaf yang tinggi nilainya agar hidup lebih sempurna, supaya persahabatan ini kekal abadi. SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN - Ikhlas dari Mohd. Insan dan Shariffah Zahura, New Castle, Australlia.

Rasulullah s.a.w bersabda, ”Di dalam syurga ada sebuah pintu yang disebut Ar- Rayan. Orang-orang yang diperkenankan masuk ke dalam syurga melalui pintu itu pada hari kiamat kelak hanyalah orang-orang yang berpuasa. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin - Ikhlas Norzaimee & Famili.

Lisan kekadang tak terjaga, janji kekadang terabai, hati kekadang berperasangka, sikap kekadang menyakitkan, hidup ini akan menjadi lebih indah jika masih ada rasa maaf bermaafan sesama hamba, bersama kita membersihkan hati di ketika menjelang Edul Fitri. Mohon maaf zahir & batin - daripada Abdullah Ali dan keluarga.

Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Batin. Semoga Allah merahmati anda dan keluarga tersayang - Wazir (Pensyarah Seni Lukis dan Seni Reka UiTM).

Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin - Norsheila Amin (penyanyi).

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN DARIPADA KAMI SEKELUARGA - Nuri.

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN - Norashikin Abdul Rahman (Pembaca Berita RTM).

Assalamualaikum...Abah Mila nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN. Semoga panjang umur dan diberkati Allah. Mila nak minta ampun dan maaf sekiranya Mila ada buat salah kat Abah. SALAM AIDILFITRI. Don’t forget me key - Siti Nur Karmila (Mila) bt. Sharudin.
p/s :
Anak Abah sayang, Mila tidak pernah bersalah dengan Abah, malah Abahlah yang sering melakukan kesalahan kepada Mila dan kakak-kakak Mila. Maafkan Abah nak...Ketahuilah, bahawa Abah amat menyayangi kamu bertiga.

Yang jauh kita dekatkan, yang dekat kita eratkan, yang renggang kita rapatkan, yang rapat kita kukuhkan. Selamat Hari Raya Aidilfitri...mohon maaf zahir dan batin - Faimi sekeluarga.

Tangan ku hulur tak kesampaian, senyum ku ukir tak kelihatan, sms ku kirim tanda ingatan, di Aidilfitri kita bermaafan. Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin - Roslan Tembichik.

Akhirnya, saya minta maaf kepada yang tidak sempat saya balas dan smsnya yang saya ter’delete’. Mohon ampun dan maaf atas segala keterlanjuran yang disengaja mahupun tidak. Terima kasih kepada Amran, Inak, Liza, Ateh, Mamat, Tembek dan lain-lain (dah lupa dah) yang telah menghantar sms mahupun menghubungi saya secara terus melalui telefon. Semoga kita bertemu lagi di Aidilfitri yang akan datang. InsyaAllah. Jumpa lagi...

1 comment:

Anonymous said...

Selamat Hari Raya... Moga Bahagia dan Ceria Selalu.. Mana Rndang Kerangnya? Tembeg