Monday, April 14, 2008

CERITA EMPAT PULUH ENAM

Lama betul rasanya tinggalkan blog ni. Apa boleh buat tuntutan tugas yang semakin ’melambak !’. Dalam masa peninggalan tu, saya telah berkesempatan ke KETENGAH, Terengganu dan Kluang, Johor. Ni tak lama lagi dah nak ke Kedah, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Johor, Pahang, Kelantan, Sabah dan Sarawak. Pendek kata sibuk memanjang bulan April dan Mei ni ! Sori kalau saya tak dapat menulis macam dulu. Apapun, saya ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang memberi komen, termasuklah Ateh.

Pada blog 42, Ateh tanya tentang perbedaan antara PERSPEKTIF dengan RETROSPEKTIF. Retrospektif seperti yang saya pernah beritahu pada muqadimmah blog ini. Manakala, Perspektif ikut Kamus Dewan bermaksud : 1. cara perlukisan (penggambaran) sesuatu benda dan lain-lain pada permukaan yang rata sebagaimana yang kelihatan dari sesuatu tempat pada mata seseorang, 2. pandangan (pentafsiran) yang wajar berkaitan sesuatu dengan memperkirakan bahagian-bahagiannya dalam hubungan keseluruhannya.

Pada 4 April lalu, terima mesej dari Nyah minta feedback cadangan ke Melaka/Pengkalan Balak untuk sesi kedua reunion 28H. Mulanya saya okey je, tapi terkini saya agak tak pasti, sebab sepanjang April dan Mei ini terlalu ’busy’. Tapi, kalau ada kesempatan apa salahnya kan ? Beberapa majlis rasmi Kerajaan dalam masa terdekat ini sebagai pengacara majlis, turut masuk dalam senarai waiting list. Ikut tarikh cadangan Nyah, ianya akan berlangsung pada 17, 18 atau 19 Mei 2008. Apapun, pada Nyah dan rakan-rakan ’organise’lah baik-baik ya. Kena jadi tau !

Hari tu dapat kad kahwin anak kak Kiah Cina (besar) kat Kelang. Comel lagi kak Kiah kita tu ya ! Abang dia pun, kus semangat ’hansom’ wa cakap lu ! Pada kak Kiah dan suami, tahniah kerana dapat menantu sulung !

Difahamkan malam ni di Kampung Baru, KL ada majlis ’Black 14’. Agaknya bagi meraikan kembalinya DSAI ke kancah pilihanraya nasional ! Harap-harap tak jadi apa-apa masalah. Cool brother ! Begitu juga, hari ini penyanyi Faizal Tahir (yang pernah saya belasah di Utusan Malaysia tak lama dulu) juga bebas ! Harapan saya, gunakanlah peluang kedua itu dengan penuh hemah dan siuman ! Lakukanlah perkara yang baik-baik, InsyaAllah; anda akan dipandang baik ! Kita jumpa nanti...

1 comment:

Anonymous said...

Hai pak tam. mmg lama bnr x bc blog pak tam. tiap2 hr atih buka tgk xde yg baru. ni pak tam is back!