Wednesday, August 6, 2008

CERITA LAPAN PULUH DUA

Rasa bangga juga bilamana mendapat peluang menjadi pengacara majlis sempena perasmian Agropolitan Gahai, Kuala Lipis, Pahang semalam. Terima kasih kepada Datuk KSU, Dato’ TKSU (S) dan Puan Zaniah Ahmad, SUB (BWK) yang mencadangkan nama saya. Saya harap sahabat saya sdra. Mat Rahman dari FELCRA tidak berasa apa-apa walaupun sekadar menjadi standbye emcee. Yang penting, kita telah melakukan yang terbaik. Selebihnya, kita serahkan saja pada yang layak untuk mengadilinya.

Majlis yang dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri (yang turut disertai oleh Datin Sri Jeanne Abdullah), adalah merupakan majlis PM yang pertama bagi saya pada tahun ini sebagai emcee. Turut hadir dan memberikan ucapan dalam program live telecast itu ialah Tan Sri Muhammad Muhd. Taib, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dan YAB Dato’ Seri Haji Adnan Yaacob, Menteri Besar Negeri Pahang yang diiringi oleh isterinya Datin Sri Hajah Junaini Kassim. Turut sama Tan Sri Mohd. Sidek Hj. Hassan, Ketua Setiausaha Negara.

Pertama kali dapat naik bas KKLW. Semua ’orang BWK’ (Bahagian Wilayah dan Kawasan). Pagi ke Putrajaya saya naik kereta pakwe Cik Shahira Nur Zolkepli yang selepas itu akan ke Johor. Jenuh jugak dia nak cari rumah saya subuh-subuh buta tu (4.40 pagi). Kami bertolak ke Kuala Lipis lewat sikit sekitar jam 6.30 pagi. Cari jugak KPSU mereka Cik Roslinda Ulang yang cantik tu. Rupanya, sibuk dengan buku programnya.

Puan Zaniah Ahmad memang bos yang baik. Saya rajin jugak gurau dengannya. Berbeza dengan ’budak-budaknya’. Garang ke bos tu ? Takdelah...Saya tinggal sebilik (Hotel Lipis) dengan Encik Lokman Affandy Yahya. Bagus pegawai tu. Komited ! Saya juga suka dengan pegawai-pegawai mereka yang lain, Encik Nurul Azuan Abdullah, Puan Norli Karim, Encik Zamri dan lain-lain. Lela pun baik jugakkkk...tapi nakal macam biasa !

Kat sana jumpa KP saya Tuan Haji Mohd. Sani Mistam dan Encik Abdul Wahid Akmal Omar, Pengarah JHEOA Negeri Pahang. Apapun, yang paling best hari tu, dapat ’offer’ dari seorang Ketua Pengarah yang cukup saya hormati...Siapa ? Tungguuuuu !!!! Jumpa lagi...

2 comments:

Anonymous said...

offer yg en shah ckp pagi td tu ek???

Anonymous said...

ni apesal pegi kuala lipis pepagi buta 4.40 ni? Ayam pun tak bangun lagi...