Wednesday, August 27, 2008

CERITA SEMBILAN PULUH TIGA

TAHNIAH kepada YB Datuk Seri Anwar bin Ibrahim (DSAI) yang telah berjaya dalam PRK Permatang Pauh semalam. Undi yang diterima oleh beliau sebanyak 31,195, manakala dua lagi calon iaitu YB Datuk Arif Shah Omar Shah dari BN dan Sdra. Hanafi Hamat dari AKIM, masing-masing menerima undi sebanyak 15,524 dan 9. majoriti undi 15,671, undi rosak 447, manakala peratusan keluar mengundi sebanyak 81.01%. Pada PRU12 yang lalu, Datuk Seri Dr. Wan Azizah bt. Wan Ismail mendapat undi sebanyak 13,398. Apapun, hakikatnya demokrasi masih teguh wujud di Malaysia !

Dengan kehadiran DSAI di Parlimen nanti, maka diharapkan tahap perbahasan akan meningkat dan pembangkang BN akan berupaya menjadi check and ballance yang berkesan. Jikapun ada desas desus mengenai acara ’lompat’ pada 16 September nanti, biarlah ianya juga berlangsung dalam tertib dan aman. Namun, sebagai orang BN, saya harap ianya tidak akan berlaku sekurang-kurangnya untuk tempoh terdekat. Biarlah PRU13 menentukan arah tuju parti-parti yang telibat. Jika berlaku lompat melompat, Kerajaan yang dibentuk nanti akan menjadi seperti nasib di Pakistan. Fikirkanlah !

Hari ini saya akan menemui Encik Adnan di MASSCOM UiTM. Ada sedikit perbincangan mengenai kemasukan saya (kalau jadi) di UiTM semula. Saya harap tidak ada apa-apa halangan, kerana nawaitu saya hanya untuk menambah nilai diri yang kerdil ini.

Kepada anak-anak kembar saya, selamat menghadapi peperiksaan UPSR yang akan berlangsung sedikit hari lagi. Pesan saya, fokus dan sentiasa berhati-hati tatkala menjawab soalan. Jangan lupa solat. Abah doakan agar anak-anak abah berjaya mendapat result yang baik dan cemerlang nanti. Mila, harap-harap lepas naik kelas ni akan terus mengikuti jejak jaya kakak-kakak Mila tu, yang juga sentiasa mahukan adik tunggal mereka ini berjaya macam mereka.

Kabarnya hari ini di KKLW ada tayangan gambar ’Hati Malaya’ sempena program Kemerdekaan Negara Ke-51. Best jugak tu. Sahabat saya Roslan Tembichik (Lan TC) pergi dengan kengkawan Minda yang lain. Saya tak pergi. Apapun, saya bersyukur kerana pembabitan saya dalam Fiesta Usahawan Luar Bandar tempohari telah melunaskan niat saya untuk bersama terlibat dalam setiap sambutan kemerdekaan secara berterusan tanpa henti sejak 29 tahun lalu. Terima kasih KEMAS !

Sebut pasal program kemerdekaan ni, Mimi (anak saudara saya) akan membuat persembahan pakaian beragam di sekolahnya malam nanti. Nyahlah yang paling sibuk buat itu ini. Pakaian Mimi dijahit oleh kawan Nyah. Saya sekadar membelikan topi merdeka dan sedikit bendera. Dan, ianya telahpun saya serahkan kepada Nuri petang semalam di Asia Jaya. Semoga Mimi berjaya. ”Selamat Menyambut Kemerdekaan Ke-51 kepada semua rakyat Malaysia !!!". Bye...

2 comments:

Anonymous said...

shah amcm keje ko dgan JHOEA?dapat sambung kontrak ke?

sahabatmu, ismadi kemas wilayah

Anonymous said...

shah aku nk tanya ko, sekarang ko umur berapa.cuba ko semak SPA utk jawatan gred 41 had umur berapa?aku bukan ape, klu ko dh grad dari UITM nanti tetiba dibuatnye umur terlebih payah gak ko nk dapat keje gred 41.unless klu ko nk kerja diswasta ataupun ko nk jadi pensyarah lah (pensyarah boleh kerja sampai umur 65). tapi klu nk jadi pensyarah atleast ada master dan klu ada PhD tu lagi bagus.bagi aku its never too late to study.aku ckp ko pengalaman aku blaja di UM dlu, belajar Master dan PhD lagi mudah dari degree tau.