Thursday, July 17, 2008

CERITA TUJUH PULUH TUJUH

Kira-kira 100 orang peguam yang menawarkan diri secara percuma untuk membela DSAI ! Akhirnya, Raja Aziz Adruss, Christopher Fernandez, Gurubachan Singh, Sulaiman Abdullah, Kamar Ainiah, Pawancheek Merican, Faiz Abdullah, Zainur Zakaria dan SN Nair tersenarai. Kali ini (kalau ada kes) berapa daaaa ?

RTC

Ahli MKT Tan Sri Rahim Thambi Chik (RTC) saran majlis DEBAT untuk calon-calon Presiden, Timbalan Presiden dan Naib Presiden UMNO. Sebenarnya saya telah mengusulkannya pada 5 Jun 2008 lalu di Blog Tan Sri Muhammad Muhd. Taib mengenai perlunya dianjurkan perdebatan mirip pemilihan Presiden Amerika Syarikat untuk mereka-mereka yang menawarkan diri dalam pemilihan UMNO yang akan datang. Baru jelas objektif, misi serta visi masing-masing.

DEBAT

Saya melihat usaha yang dirintis oleh Agendadaily.com bagi mempertemukan Menteri Penerangan dan DSAI adalah suatu usaha serta langkah terbaik ke arah menyuntik kematangan dan budaya baru landskap politik di negara ini.

Melaluinya, jelas terserlah komitmen, semangat, karisma dan ketrampilan, keikhlasan, jatidiri, kematangan dan kesegaran hujah, dan yang maha penting ialah idea serta kaedah pelaksanaan yang bakal dibuat sebagai akujanji untuk merealisasikannya. Zaman ini orang tak mahu cakap saja lebih. Cakap biar serupa bikin !

SEMINAR

Semalam hadir mesyuarat Jawatankuasa Kerja Seminar ”Islam Hadhari atau Hadharah Islamiah?” dengan YB Datuk Abdul Rahman Palil, ADUN Sementa di Pejabat Wanita UMNO Malaysia. Pertama kali naik kat situ, sempat jugak ambil satu dua majalah/buletin UMNO. Bersih tempat tu. Yalah, kan pejabat wanita-wanita...Sebut pasal wanita, hari ini keluar statement dari bos lama saya, Tan Sri Hajah Zaleha Ismail, Pengerusi LPPKN. Tan Sri tegur bab kegiatan Wanita UMNO masa kini yang semakin lama semakin lesu. Sonyap yo ! Mungkin perlukan suntikan baru ? Bos saya yang terkemudian, Dato’ Seri Hajah Zaharah Sulaiman tak nak mencuba nasib lagi ke, kali ini ? Jumpa lagi...

1 comment:

Anonymous said...

Bos, amboi gambar MID da upload nampak? Kenape gambar saya separuh badan saje??????