Monday, September 29, 2008

CERITA SERATUS EMPAT BELAS

Esok pagi lepas Subuh kami akan bertolak balik ke Kampung Chuah, PD. Ingat tak nak balik awal, sebab khuatir tak ada air. Kabarnya, si Poji mengadap sendiri MB Negeri Sembilan pasal masalah air tu. Poji adalah anak saudara Pak Uteh (adik mertua saya). Dalam UMNO Bahagian PD kalau tak silap dia ada ranking. Manakala Pak Uteh sendiri adalah Ketua Kampung merangkap Ketua Cawangan UMNO Kampung Chuah tu. Kabarnya juga, MB tu siap sindir Poji : ”Orang Chuah bodoh !”. Mungkin dia merujuk kepada kekalahan BN di Chuah dan juga Kawasan Parlimen PD. Habis tu Mad Hassan oiii, dah bertahun-tahun kes tak ada air tu tak boleh settle. Ekau pakat tengok yo ko ? Hampeh ! Mujur ekau tak cakap dopan den, kalau tak macam peluru ayat-ayat biso keluar dari mulut den ni !

Apapun, kalau tak ada jugak air nanti, saya akan minta sahabat saya si Jatt kat TV3 tu panggil Karam Singh Walia turun. Siap korang !

Kepada rakan-rakan saya di Kampung Kuala Slim, Kampung Jaya dan Kampung Alah Batu, saya ucapkan ’Selamat Menyambut Eidulfitri’. Uda Atan dan isteri serta makcik, Ateh Wak, Mamat, Anjang Isa, abang Dolah, cikgu Sahak dan isteri, Ada, Pak Uteh Hela, abang Azmi dan adiknya Tam, Malek, Holek, abang Doi, abang Rahman, Hussin, Under, abang Rosli dan adiknya Ayoi, Alan, Kuka, Mejer Naim dan adiknya Duan, Ri Luai dan adiknya Jais (sepupu-sepupu saya), Ta’in, abang Kariya dan isteriinya kak Ro, Uda Menah dan suami, Ros dan suami, Maimun dan suami serta adiknya Mat, Labu (Wahab) dan abangnya Jali, Pak Usu Bidin, Mail Kamis, Mail Montok, Kitan, Sahar, Kama, Lias Mat Benjoi, Zam Mat Yengki, Pi’ie Ripin dan adiknya Noman, Ketua Kampung (cucu Haji Rashid), Yob Ajit, Zeri, Idan, Budin, Ayob dan ramai lagi. Saya harap kita akan bertemu di mana-mana dalam musim raya ni. InsyaAllah. Kabarnya Mamat nak buat open house...ye ke ?

Begitu juga kepada pelayar-pelayar blog ini. Ini termasuklah kak Nor, Ateh, Encik Rashmiz dan ramai lagi. Saya mohon maaf jika saya pernah menyinggung hati dan perasaan korang secara nyata mahupun tidak. ”Kita manusia biasa, tidak lepas daripada melakukan kesilapan”. Sori haaa...

Pada Mamat, nanti 18 Oktober saya ada kat Sungai Udang, Melaka untuk mengacarakan majlis Perdana Menteri di sana. Nama program tu Anugerah Desa Cemerlang 2008, tak hantar wakil kampung lagi ke ?

Pada adik beradik saya Yong, Nyah, Cho Alom, Emi dan Nuri serta keluarga masing-masing, maafkan saya andai terdapat salah laku yang menyinggung...Semoga Allah memberkati hidup kta selalu. Kepada kakak-kakak dan rakan-rakan 28H serta pasangan masing-masing, "Salam Raya" dan harap-harap ada reunion lagi raya ni...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1429 HIJRAH
”MAAF ZAHIR & BATIN”
dari saya Orang Kampung Kuala Slim
(lepas tu jadi Orang Kampung Jaya)

Sekian, Wasallam.

No comments: