Friday, March 14, 2008

CERITA TIGA PULUH DUA

Rasanya tak betul kot ramalan saya tu. Terkini, dari khabar yang diterima formula Kerajaan campuran Perak ialah jawatan MB dari PAS, exco DAP 6, PKR 3 dan Pas 1. Pun ok...! Tak kisahlah, asalkan Melayu masih memegang teraju pemerintahan. Apapun, DAP masih memegang ’remote’nya. Kesian, Tuanku Sultan Perak. Macam dimain-mainkan dek mereka yang berkaitan ! Sebagai rakyat negeri Perak Darul Ridzuan, saya cukup sedih dengan apa yang berlaku. Namun, apapun anggaplah ini sebagai proses ’overhoul’ institusi orang Melayu !

Ramai kengkawan dari Penerangan yang call mintak ’dicepatkan’ cerita tentang Pentarama tu. Sabar saya kata. Kisah di sana tu kalau dihimpun, boleh jadi novel Harry Porter. Banyak tu ! Saya clue sikit, saya mula kerja kat situpun kerana ganti Jamal Abdillah yang ketika itu berhenti setelah berjaya memenangi pertandingan Bintang RTM 1979. Saya akan cerita selanjutnya nanti...tungguuuu !

No comments: